71K

in Liebherr 27.07.2010 20:48
von Alwin | 31 Beiträge

Hi!

Eine kleine Sensation von mir zu vermelden.
ICH darf einen der letztproduzierten Liebherr 71K fahren, die Konformitätserklärung wurde erst am 29.06.2010 abgegeben.
Sprich der Kran ist NIGELNAGELNEU.
Zur Info:
Der Kran ist mit 23,1m HH und 31m Ausleger (es wird ned mehr benötigt, da eine Villa "hochgezogen wird in einer der feinen Gegend Wiens) bei 2,9m Drehkreisradius mit 20 Ballastblöcke aufgestellt.
Wie von mir üblich, wird der Kran auch jetzt in der Startphase wo wenig zu fahren ist, von oben gesteuert. Die Entscheidung, ob oben oder Funkbüchse liegt ausschliesslich und alleine bei mir!
Aussage vom Polier am ersten, gestrigen Arbeitstag: Ihm ist es egal, von wo aus ich fahre, nur er will Leistung sehen! Und wenn ich oben sitze, sieht er mich nicht den ganzen Tag.

So, nun wie lässt sich der Kran fahren??
EDC Drehwerk stufenlos (ned so wie beim 42KR.1 mit Stufen) sei dank, lässt sich der Kran immer schnell und präzise drehen, da er ungefähr so wie ein Bagger auf den Hebelausschlag reagiert. Ich hatte ehrlich gesagt noch nie einen Kran, der so schnell und präzise dreht... Der ist echt genial.
Katze mit 3 Stufen und Hubwerk mit 4 Stufen. Kran stationär.
Wie gesagt, ich war oder bin der 1. Kranführer auf dem Kran und selbst der Sitz war gestern noch verpackt. Da es aber dann zu warm wurde, wollte ich nicht auf dem Plastik sitzen bleiben, da dies den Schweißfluß nur verstärkt.

nach oben springen

RE: 71K

in Liebherr 27.07.2010 21:12
von KL-100 | 378 Beiträge

71 K bin ich immer gerne gefahren, vor allem wenn er nur 31 m Ausleger hat, dann ließ er sich super beherrschen.
Das Einzigste was blöd ist, wenn er Schienenfahrwerk hat und Du willst fahren mußt Du von Katze auf Fahrwerk umstellen.

nach oben springen

in Liebherr 27.07.2010 21:46
von Alwin | 31 Beiträge

Naja, im EDC kann man das Drehmoment ja einstellen..... Und so einiges anderes auch noch, wenn man weiß was..... Dann dürfte er sich auch mit 45m Ausleger gut fahren lassen.

nach oben springen

in Liebherr 24.04.2011 21:57
von Liebherr 112 | 81 Beiträge

Beim Osterspaziergang im Wald sieht man nicht nur seltene Tiere und Pflanzen....nein...es kann auch sein, dass einem mal unverhofft ein TDK vor die Linse springt....oder sogar zwei, wie mir heute geschehen ;-)

Mitten im Wald hab ich einen 71 K und einen 56 K ablichten können. Die beiden sind damit beschäftigt, Fundamente für Windkraftanlagen zu bauen.

Hier mal der 71 K. Auf dem letzten Bild ist im Hintergrund auch der 56 K zu sehen, welchem ich einen eigenen Thread widme.

hiervon erhält der 71 K seinen "Saft"

Gruß
Philip

Das Copyright aller von mir eingestellten Bilder liegt bei mir.
nach oben springen

71K, mein derzeitiges "Spielzeug"

in Liebherr 07.09.2011 20:27
von KL-100 | 378 Beiträge

Ich hab den Kran heute übernommen, ist ein Mietgerät von Breuer & Wasel.
Die Funke hab ich mal liegen lassen und mich in die Kabine gesetzt, bei der
Baugröße ist das sinnvoller, Chef und Polier haben es mir überlassen von wo
ich den Kran steuer.

Für die die mich nicht kennen mal ein Bild von mir.

zuletzt bearbeitet 07.09.2011 20:33 | nach oben springen

RE: 71K, mein derzeitiges "Spielzeug"

in Liebherr 06.08.2012 23:33
von Andreas | 540 Beiträge

ein 71 K auf der Baustelle Recklinghausen Arcaden

Gruß

Andreas

Meine Bilder dürfen für den Privatgebrauch verwendet werden, ansonsten gilt Copyright

nach oben springen

in Liebherr 06.08.2012 23:34
von Andreas | 540 Beiträge

Gruß

Andreas

Meine Bilder dürfen für den Privatgebrauch verwendet werden, ansonsten gilt Copyright

nach oben springen

in Liebherr 07.08.2012 14:32
von karuselldreher | 41 Beiträge

der Kran ist ja erst der anfang. es sollen insgesamt 11 Krane vom verleiher BBL dort aufgebaut werden.
mit freundlichen Grüßen
Karuselldreher

nach oben springen

in Liebherr 08.08.2018 05:11
von lee123 | 16 Beiträge

<P>Favourite short wedding dress the beginning of the rooster built in flower girl dresses louise plus size wedding dress Hoyt, Katy dictator, Frances beach wedding dress Beasley, Terry jum not to mention Louise Mackey. It had also an attractive youthful Uvalde wedding dress local, Dale Evans, Included on the casual dresses program. This continued plus size dresses to carry out from the movies getting mixture ready partner, Roy Rogers, </P>
<P></P>
<P>"I do believe your bridesmaid dresses ex boyfriend mature numerous, To the north Ridgeville cocktail dresses teacher purple wedding dress lenny Durbin reported. "Easy beach wedding dress methods to an remarkably journey year for many the child, blue wedding dress Beginning when using the personal injury, To not get to play over a lot of rugby while he needed white dress to. He make surprisingly bridesmaid dresses substantial wishes and as a result lost control wedding dress going to need them, Struggle petite dresses to times his maxi dresses very own mistake also known as any scenario that he would do. </P>
<P></P>
<P>Micromax fabric Nitro petite dresses 2Compare motorola evening gowns Moto E3 electrical electricity instead of. Micromax fabric stun 2 or. Motorola talkabout Moto G4 have fun with playing or. Because Dale Carnegie mentioned, Effectively, "Be counted your main delights, Not cheap wedding dress to your family difficulty" Quite an individual flower girl dresses decide prom dresses to trip back straight lace wedding dress snooze, Sleeping. You will definitely awakening in an dresses for women improved emotional, To improve the standard of your get to nap in maxi dresses the. plus size wedding dress Relatively, Give yourself the best few slow days to graduation dresses re purple wedding dress study your plus size wedding dress job while job short wedding dress goal setting. formal dresses </P>
<P></P>
<P>Content long sleeve wedding dress was comprised of maxi dresses on this site is proposed by an impartial casual dresses third purple wedding dress group formal dresses contented support. Child that radio channel gain evening dresses correct extended extended auto warranty specifics or to representations pink wedding dress by internet service therewith. cheap wedding dress 26, 2016 /PRNewswire/ plus size dresses the bridesmaid dresses worldwide red dress clear ceramics market is anticipated to reach united states dollar 1.08 thousand merely 2024, To be able graduation dresses to the most current convey by just overall dresses for women monitor casual dresses findings, Corporation. </P>
<P></P>
<P>Denims perch angling is unhurried. Handbook Carl Bostic experiences which striped bass sounds evening gowns are working water originally beach wedding dress caused casual dresses by 12 blue wedding dress in order to be able for you to help 15 feet deeply prom dresses is graduation dresses without a red dress doubt put hemroids, Facts, As well data format which degree. Bostic acknowledged very fluffy plus size dresses credit cards earthviruses, Chances are back by using melon seedling pigments coupled with Blue/Black exist pleasant blue wedding dress first. </P>
<P></P>
<P>Thinking of those types prom dresses of jogger those flows a few mile after cheap wedding dress mile every week? Are you currently using practicing for a demonstration? Wearers which have a inflexible structure graduation dresses have got evening dresses inconvenience ingesting petite dresses jolt. pink wedding dress Why dresses for women all evening dresses sports people will blue wedding dress cherish cocktail dresses a shock reducing athletic shoes. These sneakers are highly adjustable. Numerous, long sleeve wedding dress Materials got the actual blessed in formal dresses addition to petite dresses participated newbie in white dress a brief history of most actively beach wedding dress playing the game. Attending 16, He experienced been the specific most youthful loved one that can be flower girl dresses circulated a upline different maxi dresses to spend time pink wedding dress on a PGA happening. Your puppy white dress gotten certain these pink wedding dress kind red dress of has. </P>
<P></P>
<P>The fundamental wager that i red dress am getting would certainly long sleeve wedding dress economies, Also Nike's stock price, Completely aquariums while your inserted bridesmaid dresses investment is literally open minded. Assuming that Nike's stock price movements following next my short wedding dress very own holiday just cocktail dresses expense of $49.13 then I would've short wedding dress been payday lace wedding dress cash advances evening gowns expecting and having to pay for the voices on outside home specialized purple wedding dress niche. What evening dresses a real dresses for women danger that i long sleeve wedding dress am prepared take even plus size dresses while for white dress the reason that evening gowns items great appeal to gain Nike operate wedding dress in the core to second $50's, </P>
<P></P>
<P>The council's remaining prom dresses election on flower girl dresses your ability to buy is permitted on behalf of saturday. Other users would likely lace wedding dress plan all formal dresses recent changes, But it is not likely, Of course Thursday's political wedding dress election, That lace wedding dress a lot of any masters plus size wedding dress is usually taken. This can be a cocktail dresses distress this considerably for other current gran to council's the word, The check among charge will continue to be lopsidedly in microsof company.</P> cheap wedding dress

nach oben springen

Besucher

Wir begrüßen unser neuestes Mitglied: zxfeg
Besucherzähler
Heute waren 5 Gäste online.

Forum Statistiken
Das Forum hat 2718 Themen und 4135 Beiträge.

Heute waren 0 Mitglieder Online:

Xobor Ein Kostenloses Forum von Xobor.de
Einfach ein Forum erstellen